KONTAKTSKJEMA FOR
PRIVAT- OG ENGROSKUNDER

Svar på de mest vanlige henvendelser til oss er besvart på denne side, og vi ber deg først se om du finner dine svar her. Dersom informasjonen du ønsker ikke er besvart, vil vi besvare din melding så raskt som mulig. Skjemaet kan også benyttes ved henvendelse til bestillinger som er gjort tidligere.



Noen få opplever problemer ved vårt kontaktskjema. Dersom kontaktskjema ikke vises på din skjerm ber vi deg justere tillatelse i i din nettleser.

Opplysninger og svar på
de mest stilte spørsmål.

     
  Alle våre priser er inklusive mva./moms. hvor kun frakt kommer i tillegg.

Søker du et spesielt produkt?
På vår produktside har vi vår egen søkemotor som søker blant alle våre produkter. Du kan benytte produktnavn eller artikkelnummer.
 
     
  Ønsker du å besøke vår forretning i Drammen, er du selvsagt hjertelig velkommen.  
  Du finner her adresse samt opplysninger.  
     
1. Bestilling og ekspedering.  
 

Ved bestilling på våre nettsider benytter man knapp "Legg i kurv" og din handlekurv vises automatisk på våre produktsider så lenge handelen varer. Her kan man også redigere til det antallet du ønsker.
På de fleste av våre produkter får man ett produkteekstra ved kjøp av 5 stk. i samme artikkelnummer. Dette vil være skrevet øverst på produktets side. Storforbrukere, skoler etc. vil her spare ytterligere 17 %.

Ved avslutning av handelen går man til kassen, hvor man kan velge å betale med kort eller Paypal konto, dersom man har dette.

Så snart bestilling er gjennomført får du en bekreftelse til din epostadresse med kvittering og transaksjonsnummer. Transaksjonsnummer benyttes ved senere kontakt med oss slik at din melding sendes direkte til den kundebehandler som har mottatt din bestilling.

Bestillinger ekspederes normalt innen 3 til 5 arbeidsdager. Når det gjelder levering av eksempelvis lerret og spesielle typer blindramme kan lengre leveringstid forekomme. I disse tilfeller står leveringstid på varens produktside.

I månedene november og desember kan vi behøve noen ekstra dager før bestillinger sendes. Dette da vi i denne perioden har en kraftig økning i forhold til det normale. Er din bestilling julegave må denne være hos oss senest 10/12 for at befrakter skal garantere levering til deg innen 24 desember.

 

Alle kunder vil motta en melding fra Paypal med sporingsinformasjon for bestilling. Denne inneholder sporingsnummer og viser at frakttjeneste er forhåndsbestilt. Så snart din bestilling er ferdig behandlet og pakket vil denne hentes av befrakter, og man kan da hente videre informasjon på befrakters hjemmeside.
 
   
Utsolgt produkt  
Da vårt assortiment inneholder mer enn 10.000 artikkelnummer, hender det dessverre fra tid til annen at en vare kan være utsolgt fra vårt lager. Dette står da skrevet ved produktets artikkelnummer.  
   
Frakt
 
Fraktpriser vises i kassen ved bestilling, og beregnes ut i fra pakkens størrelse og vekt.
Normalt er vår minstebestilling kr. 500, men da mange er bosatt langt fra tilgjengelige utsalgssteder har vi her valgt å gjøre et unntak. Dessverre må vi her legge til ekspedisjonskostnader grunnet arbeidet med ekspedering og pakking samt levering til befrakter. Grunnet våre ekstra lave priser vil dette likevel være besparende for kunde i de aller fleste tilfeller.
 
   
Manuelt bestillingsskjema.  
Vårt manuelle bestillingsskjema er forbeholdt pakker som er for store i forhold til postens fraktbegrensinger. Produkter av denne art vil være merket på våre nettsider.

Vi kan her tilby forsendelse med budbil eller Bring.
Er din pakke for stor i forhold til postens fraktbegrensinger kan bestilling også hentes i vår engross forretning i Drammen. Du bestiller da befrakter eller henter selv.

Du finner her vårt manuelle bestillingsskjema.
 
   
Leveranse med budbil  

Vi kan her formidle levering på visse strekninger til en fordelaktig pris. Drammen-Oslo, Drammen-Notodden, Drammen-Tønsberg.
Ønsker du denne form for levering sender vi deg din faktura for betaling i nettbank. Denne inneholder kun din bestilling til oss. Fraktkostnader betales kontant til budfirma mot kvittering.
Pris er kr. 300- 700 pr. forsendelse og budet ringer deg før levering.

 
     
  Leveranse med Bring  
 

Dette er dessverre nødvendig i tilfeller hvor pakke er for stor i forhold til ordinær frakt, og hvor budbil ikke kan benyttes.

Eksempler på fraktpriser med Bring 2016.
Lerret 120 x 150 cm.
  1 stk. 5 stk.
Oslo kr. 895 kr. 1150
Stavanger kr. 1020 kr. 1840
Bergen kr. 950 kr. 1730
Trondheim kr. 1020 kr. 1840
Tromsø kr. 1820 kr. 3540
Kirkenes kr. 1920 kr. 3560
Dessverre kommer det ytterligere tillegg dersom adresse er utenfor bykjerne.
 
  Ved denne form for bestilling mottar du din faktura fra oss for betaling i din nettbank. Her vil frakt være inkludert,og varer sendes fra oss så snart din faktura er betalt.  
     
  Kunde kan selvsagt også bestille transport selv.  
     
     
2. Forespørsel om bruk av våre produkter.  
  Under våre nettsider har vi laget en kort beskrivelse samt bilde av hvert enkelt produkt.
Når det gjelder bruk av produktet har vi dessverre ikke anledning til å kunne besvare disse, men i vår nettbutikk har vi samlet flere nyttige tips og lærevideoer.
Her tar vi for oss blanding av farger, strekk av lerret, maling med de mest benyttede medier samt tips ved modellering, tegning med blyant og pastell med mer.


 
     
     
3. Angrerett og retur av varer.  
  Etter kjøpsloven har du 14 dager angrerett ved kjøp av varer som er inngått utenfor fast utsalgssted. Dette innbefatter messe- og dørsalg eller salg via telefon, internett, postordre, TV-shop og lignende.
 
   
Varer sendt i retur må være ubenyttet og må returneres i original forpakning.
Returfrakt betales av kunde. Videre skal pakke ikke returneres som oppkrav.
 
   
Du finner her vårt angrerettskjema.

Vennligst skriv dette ut, fyll inn de felt som er tiltenkt deg som kunde før du legger denne med i returpakken.
Husk å føre inn det kontonummer du ønsker vi skal benytte ved tilbakebetaling.

Ved retur er det viktig å sende oss pakke- eller kollinummer pr. epost. Dette kan gjøres ved å fylle ut kontaktskjema over.
For deg som kunde vil dette bety en raskere behandling slik at pengene kommer raskere til din konto.
 
   
Kunstnerutstyr.no har i dag egen produksjon av en rekke produkter.
Blant disse er ferdig kappede rammelister (ytterramme) og lerret som er spesielt produsert etter kundes eget ønske og mål.
Da disse lages spesielt for deg må kunde dekke kostnader til faktisk utført arbeid og medgåtte materialer.

 
   
Ved bestilling av våre "gjør det selv rammer" ber vi kunde se over disse før montering. Den beste fremgangsmåte er å sette rammelistens 4 sider løst sammen før disse limes. Man vil da se at lister er riktig tilskåret og er uten feil fra vår side. Dessverre mottas ikke rammelist i retur dersom disse har vært limte.  
     
  Dersom du ikke henter pakke sendt fra oss og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven § 11 og § 13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Du vil da bli belastet med fraktkostnader tur retur og et gebyr pålydende kr 200,- for vår behandling av saken.  
     
     
4. Transportskade.  
  Da vårt firma behandler mer enn 5000 bestillinger årlig, hender det dessverre fra tid til annen at vi mottar melding om skadet gods.
Ser man at pakke har utvendige skader ber vi deg om og ikke løse denne ut. Denne vil da returneres tilbake til oss på befrakters regning.

Skulle du være uheldig å motta en pakke med innvendige skade ber vi deg om å melde dette fra til befrakter umiddelbart. Er varen mottatt via posten meldes dette enklest til postens kundeservice på tlf. 810 00 710.
Du kan også kontakte posten via e-post til kundeservice@posten.no

 

 
     
5. Kjøpsloven.  
  Du vil her finne forbrukerkjøpsloven, med dine rettigheter.
 
     
     
6. Kontakt pr. telefon.  
  Vi beklager at vi er vanskelige å nå pr. telefon.

Kunstnerutstyr.no forhandler i dag utstyr til en rekke forhandlere over hele landet. For ikke å komme i direkte konkurranse med disse har vi inngått en avtale om å besvare alle forespørsler elektronisk pr. epost.
Dette er vår mulighet til å gi deg som kunde en langt lavere pris, samtidig som vårt gode forhold til våre forhandlere opprettholdes.
 


 
 
Kunstnerutstyr.no vil alltid gjøre vårt ytterste for at du som kunde skal bli fullstendig fornøyd, slik at du også i fremtiden ønsker å benytte deg av våre tjenester!