Kontaktskjema for kunstnerutstyr.
 


KONTAKTSKJEMA FOR
PRIVAT- OG ENGROSKUNDER


På denne side vil man finne vårt kontaktskjema, men vi ber våre kunder vennligst se over informasjonen nedenfor som besvarer de fleste spørsmål.

Gjelder henvendelse bestillinger som er betalt via våre nettsider ber vi kunde benytte den epostadresse som er oppført på kvittering mottatt fra Paypal etter at bestilling ble gjennomført. Denne sendes direkte til den kundebehandler som mottok din bestilling.




Opplysninger og svar på
de mest stilte spørsmål.

     
  Alle våre priser er inklusive mva./moms. hvor kun frakt kommer i tillegg.

Søker du et spesielt produkt?
På vår produktside har vi vår egen søkemotor som søker blant alle våre produkter. Du kan benytte produktnavn eller artikkelnummer.
 
     
     
1. Kvittering for handelen.  
  Så snart bestilling er gjennomført får du en bekreftelse til din epostadresse fra Paypal med kvittering og transaksjonsnummer. Ønsker du kontakt med oss vil du her også finne epostadresse direkte til den kundebehandler som mottok din bestilling.  
     
  Mottar du ikke bestillingsbekreftelse eller kvittering?  
  Dessverre er det enkelte e-posttilbydere som betegner epost som spam/søppelpost selv om så ikke er tilfelle! Dette gjelder i all hovedsak gratistjenestene Hotmail, MSN, Live, Yahoo og Outlook.com.
Her vil man finne savnede meldinger i mappe for søppelpost, og det er viktig å angi avsender som sikker for å motta viktig informasjon.
Man kan også endre innstillinger på sin maskin for å unngå dette.
 
     
     
2. Bestilling og ekspedering.  
 

Ved bestilling på våre nettsider benytter man knapp "Legg i kurv" og din handlekurv vises automatisk på våre produktsider så lenge handelen varer. Her kan man også redigere til det antallet du ønsker.
På de fleste av våre produkter får man ett produkt ekstra ved kjøp av 5 stk. i samme artikkelnummer. Dette vil stå skrevet på produktets side. Storforbrukere, skoler etc. vil her spare ytterligere 17 %.

Ved avslutning av handelen går man til kassen, hvor man kan velge å betale med bankkort eller Paypal konto, dersom man har dette.

 
   
Ekspedering og sporing av forsendelse.  
Bestillinger ekspederes normalt innen 1 til 2 arbeidsdager.
Så snart bestilling er ekspedert vil kunde motta sporingsnummer til sin epostadresse før transportør bestilles.
Har man oppgitt sitt mobilnummer ved bestilling vil også transportør sende sporingsnummer via SMS til kundes mobiltelefon.
Sendingen vil da kunne spores på internett så snart bestilling er sortert på avsendersted.

I de aller fleste tilfeller benyttes posten som transportør i Norge og man kan da søke etter bestilling på www.posten.no

Når det gjelder levering av enkelte produkter kan lengre leveringstid forekomme. I disse tilfeller står leveringstid på varens produktside.

I desember kan vi behøve noe ekstra tid før bestillinger ekspederes. Dette da vi i denne perioden har en kraftig økning i forhold til det normale. Er din bestilling julegave må denne være hos oss senest 14/12 for at befrakter skal garantere levering til deg innen 24 desember.

I juli måned, vil bestillinger gjort på våre nettsider sendes fra oss en eller to ganger pr. uke.

 
   
Minstebestilling.  
Da en rekke av våre produkter er vanskelig tilgjengelig i Norge har vi valgt å ikke ha minstebestilling i vår nettbutikk. Samtidig er våre varer priset langt under veiledende utsalgspriser, noe som gir en lavere inntjening pr. enhet og vi ber om forståelse for at vi i enkelte tilfeller vil legge til et ekspedisjonsgebyr i tillegg til frakt. Dette for å dekke våre faktiske utgifter ved ekspedering/pakking samt transport til befrakter. Spesielt gjelder dette ved transport av store kolli hvor transportør beregner seg et volumtillegg.  
   
Adresseendring.  
Har du nylig skiftet adresse er det viktig at ny adresse oppgis ved bestilling. Dette da vi i henhold til forskrifter er pålagt å sende til den adresse kunde oppgir ved bestillingstidspunktet.  
   
Frakt.  
Alle våre priser er inkludert mva. og i tillegg kommer frakt.
Likeledes vil det i enkelte tilfeller beregnes et volumtillegg. Dette vil på kundes faktura vises som behandlingsgebyr og dekker våre ekstra kostnader ved forsendelse av store/tunge kolli.
 
   
Vårt vareutvalg.  
Vårt assortiment inneholder mer enn 10.000 artikler og man vil under vår produktside kunne søke blant disse, enten ved navn eller artikkelnummer.  
   
Utsolgt produkt.  
Dessverre hender det fra tid til annen at en vare kan være utsolgt fra vårt lager. Dette står da skrevet under produktets artikkelnummer.  
   
     
3. Forespørsel om bruk av våre produkter.  
  Under våre nettsider har vi laget en kort beskrivelse samt bilde av hvert enkelt produkt.
Når det gjelder bruk av produkter ber vi om forståelse for at vi ikke har kapasitet til å besvare disse, og vi viser her til våre hjelpesider med flere nyttige tips og lærevideoer.
Her tar vi for oss blanding av farger, strekk av lerret, maling med de mest benyttede medier samt tips ved modellering, tegning med blyant og pastell m.m.

 
     
     
4. Angrerett og retur av varer.  
  Etter kjøpsloven har du 14 dager angrerett ved kjøp av varer som er inngått utenfor fast utsalgssted. Dette innbefatter messe- og dørsalg eller salg via telefon, internett, postordre, TV-shop og lignende.
 
   
Varer sendt i retur må være ubenyttet og må returneres i original forpakning.
Returfrakt betales av kunde. Videre skal pakke ikke returneres som oppkrav.
 
   
Du finner her vårt angrerettskjema.

Vennligst skriv dette ut, fyll inn de felt som er tiltenkt deg som kunde før du legger denne med i returpakken.
Husk å føre inn det kontonummer du ønsker vi skal benytte ved tilbakebetaling.

Ved retur er det viktig å sende oss pakke- eller kollinummer pr. epost.
For deg som kunde vil dette bety en raskere behandling slik at pengene kommer raskere til din konto.
 
   
  Uavhentede varer.  
  Dersom du utelater å hente pakke sendt fra oss vil du ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven, og mister således retten til å gå fra avtalen. Du vil da bli belastet for våre faktiske utgifter ved retur av pakke samt kostnader for ny forsendelse. I tillegg kommer kostnader for ny behandling av din bestilling og transport til befrakters avsendersted.  
     
     
5. Transportskade.  
 

Da vårt firma behandler mer enn 5000 bestillinger årlig, hender det dessverre fra tid til annen at vi mottar melding om skadet gods. Ser man at pakke har utvendige skader ber vi deg om og ikke løse denne ut. Denne vil da returneres tilbake til oss på befrakters regning.

Skulle du være uheldig å motta en pakke med innvendige skade ber vi deg om å melde dette fra til befrakter umiddelbart. Er varen mottatt via posten meldes dette til postens kundeservice på tlf. 22 03 00 00.
Du kan også kontakte posten via deres kontaktskjema.

 
   
     
6. Kjøpsloven.  
  Du vil her finne forbrukerkjøpsloven, med dine rettigheter.
 
     
     
7. Kontakt pr. telefon.  
  Vi beklager at vi er vanskelige å nå pr. telefon.

Kunstnerutstyr.no forhandler i dag utstyr til en rekke forhandlere over hele landet. For å ikke komme i direkte konkurranse med disse har vi inngått en avtale om å kun besvare forespørsler elektronisk pr. epost.
Dette er vår mulighet til å gi deg som kunde en langt lavere pris, samtidig som vi opprettholder vårt gode forhold med våre forhandlere.
 
     
     
8. Produkter i vår nettbutikk kan også kjøpes hos Kunstnerbutikken i Drammen. Butikk for engros og privatkunder.  
  Kunstnerbutikken i Drammen er en selvstendig forretning og vi beklager at vi ikke har anledning til å besvare hevendelser på deres vegne.
Butikken er i all hovedsak beregnet for forretninger som kjøper inn varer for videresalg, men ønsker også private kunder velkommen til en hyggelig handel. Priser er de samme som vises i nettbutikken til kunstnerutstyr.no og handel og levering foregår direkte i forretningen.
 
Du finner her adresse til Kunstnerbutikken samt deres åpningstider med mer.  
   

Gjelder henvendelse bestillinger som er betalt via våre nettsider ber vi kunde benytte den epostadresse som er oppført på kvittering mottatt fra Paypal etter at bestilling ble gjennomført. Denne sendes direkte til den kundebehandler som mottok din bestilling.



For din sikkerhet åpnes kontaktskjema i eget vindu.